15 Temmuz 2012 Pazar

YAŞASIN DOĞUMA ÇOK AZ KALDI

Yarın sabah itibariyle hamilelikte 36. haftama giriyorum. Uzun zamandır blog yazmadım. Bu arada neler mi yaptım?? İş yerimi tamamen kapattım ve bir daha ticaret yapsam bile mutlaka gerçek bir ortak, destek ile böyle işlere girişmeye karar verdim çünkü hem yıprandım, hem yoruldum.

Neyse konuyu uzatmıyım; hamileliğimde yine de boş durmadım ve hala devam ettiğim 'ÇOCUK GELİŞİMİ' kursuna başladım, paralel olarak Florya'da evime yakın Aydın Çocuk Evi'nde staj yaptım. Bu arada anneler için bu okulu şiddetle tavsiye ederim çünkü kurucusu Psikolog Oya Pakyürek, 30 yıllık deneyimi ile 1989'da okulu kurmuş ve sürekli her çocuğu takip ediyor. Öğretmen kadrosu deneyimli ve kalıcı.Kuruluşundan beri çalşan öğretmenler var ve kendi çocukları da orada büyüyor. Benim için en önemli konu ise öğretmenler gerçekten çocukları seviyorlar, asla işini yapmak için orada değiller. Çocuklara sarılmaları, dokunmaları, öpmeleri çok içten ve 0-6 yaş için özgüven gelişimi böylelikle  okulda da gelişmiş oluyor. Eğer çevrenize hava atma merakınız yoksa yani illa çok tanınmış okul olsun sonra elalem ne der psikolojisinde değilseniz, bu okul Florya civarı için gayet başarılı.

Yani neticede, anneliği henüz deneyimlememiş olmama rağmen hamilelik sürecimde bol bol bilgi birikimi yaptım. deliler gibi kitap okudum ve hala devam ediyorum. Tüm blogcu anneleri okudum, tavsiyelerini dikkate aldım. Umarım pratikte de uygulayabilirim.

Bu arada son olarak, hamilelikte bana sorulan en sık soruyu, tüm bayanların korkusu olan kilo alma korkusunu biraz yenmek adına tavsiye vereceğim. Yukarıda ki resim yani bu hafta çekilen artık her an doğurabilirim durumu. Bence çok fena gözükmüyorum üstelik 13 kilo aldım ama hamilelik öncesi 48 kilo, çırpı bacaktım. Tavsiyem şu; hamile kalmayı planlarsanız ve zayıf değilseniz mutlaka kilo verin, hamile kaldığınızda ise sakın 'NASILSA HAMİLEYİM, BU BENİM HAKKIM' psikolojisine girmeyin çünkü hamur işi, yağlar, tatlılar bebeği beslemiyor aksine siz çok kilo alıp şekerinizi yükseltip, damar tıkanıklığına sebep olarak bebeğiniz üzerinde risk yaratıyorsunuz. Benim 3o civarı  kilo alan arkadaşlarımın bebekleri 40. haftada 2.200 kg doğarken sağlıklı beslenenler 36-37. haftalarında 3.300 kg bebek doğurdu. Ben bol kalsiyum yani inanılmaz peynir ve yoğurt,( malesef süt içemedim midem bulandı) bol yeşillik, özellikle roka, maydanoz vs... çok faydalı, bol çorba ve balık tükettim. Bebeğim ise gayet sağlıklı kilo alarak doğuma hazırlanıyor :-))  Beslenme dışında; çok haraket edin mutlaka, sakın kendinizi bırakmayın yoksa karnınız büyüdükçe haraket edemezsiniz. Ben kışın Titanic Otel'e üye oldum ve bol yürüyüş bandı, bisiklet yaptım arada sırada da yüzdüm. Bahar gelir gelmez açık havada devam ettim yürüyüşlerime. Bunu zevkli hale getirmek için müzik ve kızım Bade ile ilgili hayallerimi yanıma aldım :-))))  Bu arada, ilk üç ay, ben de çok hamur işi tükettim çünkü midem bulanıyordu ve hamurla bastırıyorsum. Benim kilom o zaman fırladı ama bulantım geçince hemen salata ve ızgaralara döndüm. Herkese, zevkli hamilelikler diliyorum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.